Cartofii reduc tensiunea și nu îngrașă

Cartofi in coaja Cartofii reduc tensiunea și nu îngrașă

Mai ales datorită numeroaselor diete low-carb, în ultimii ani cartofii au cam fost eliminați de pe mesele celor aflați în cură de slăbire. Iată însă că, mai nou, cercetătorii afirmă că ei ar putea fi noul aliment-minune, apărător al sănătății noastre.

Oamenii de știință au ajuns la concluzia că două porții de cartofi pe zi ar putea reduce tensiunea arterială fără a încuraja creșterea în greutate. Atenție, însă, în nici un caz nu este vorba despre cartofi prăjiți, ci despre cei gătiți în coaja lor: fierți, copți, sau chiar făcuți piure.

Cercetătorii americani de la Universitatea Scranton din Pennsylvania au efectuat un studiu pe 18 persoane, de ambele sexe, incluzând în dieta lor șase până la opt cartofi mici pe zi (prânz și cină), anunță aol.co.uk. Cei mai mulți dintre participanți erau supraponderali și luau pastile pentru scăderea tensiunii arteriale. După o lună, tensiunea le scăzuse simțitor, și niciunul dintre voluntari nu luase în greutate.

Profesorul Joe Vinson, de la Departamentul de Chimie al Universității, a declarat:

„Dacă spui cartofi, lumea se gândește automat la kilograme în plus, carbohidrați în exces și multe calorii «goale». Sperăm ca munca noastră de cercetare să ajute la refacerea imaginii cartofului din punct de vedere nutrițional. E bine că putem spune despre cartofii la cuptor că sunt benefici pentru sănătate, dar din păcate nu putem spune același lucru despre chips-uri”.

Poate vă interesează și:
  1. Cartofii luptă cu succes împotriva ronțăitului dintre mese
  2. Alimentele „light” nu ajută să slăbim ci, dimpotrivă, ne îngrașă
  3. Grașii sunt mult mai sănătoși decât maniacii dietelor
  4. O cafea în plus cică nu strică
  5. Este obezitatea cauzată de o mutație genetică?